lördag 6 december 2008

På önskelistan


Hu, vilket tråkigt väder man vaknade upp till idag! Regnigt och grått, kunde helt klart varit bättre. Dansshowen igår gick bra, och ikväll är det dags för den sista. Hinner dock fixa lite här innan på dagen, bland annat ska fönsterfodret målas i sovrummet och trappan ska slipas. Måste börja måla den innan kattungarna förstår hur de ska ta sig ner från ovanvåningen! Kan bli en utmaning känner jag! Vill ju helst inte ha små kattspår på trappan ...

Är det förresten någon som vet hur lång tid det tar innan färgen torkar när man målat trappan? En annan fundering jag har är om man ska ha matt eller blank färg? Jag gillar blank färg, tycker det är riktigt snyggt!

Kikade in hos Carlsson Interiör igår och hittade en hel del som tomten gärna får komma med till jul!








Bilder lånade från Carlsson Interiör

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Roligt att det gick bra på uppvisningen! Det verkar vara mycket på gång överallt just nu här i december. Igår hade mitt jobb julfest, medan jag låg hemma i soffan och såg på film. Inte så pjåkigt ändå för festen verkade rikta sig mest till 55+...

Har aldrig målat en trappa, så jag vet inte hur det är med torktid. Det enda jag vet är att man ska måla vartannat trappsteg och låta det torka ordentligt innan man tar de andra trappstegen. Då kan man använda trappen samtidigt som man låter det torka.