måndag 24 november 2008

Dåligt ...


Idag är det verkligen dåligt med inspirationen. Som jag skrivit innan är måndagarna väldigt stressiga för min del. Har precis kommit hem från dansträning och fått i mig lite mat. Nu känns det som jag inte kan flytta mig från soffan ens! Färjan går just nu på kanal 5, och det slog mig hur patetiska vissa människor faktiskt kan vara ... Jaja, nog om det! Sambon och pappa har varit jätteduktiga här hemma medans jag har svettats. De har äntligen målat klart taket upp i trappan och sambon målar just nu första lagret färg i lilla hallen som jag visade igår. Även trapp räckena fick sig en dos vit färg, så nu gäller det att absolut inte ta i dem! Hmm, lycka till! Jag är som sagt ganska klantig av mig, och glömmer lätt så vi får väl se hur det går med det ...

Lite fina tapeter ...









Gillar verkligen den med de lila fåglarna. Den kommer från kollektionen Louise Brody och heter
"Pavillion birds". Så fin!

Bilder från Sköna hem




8 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Fåglaran är verkigen jätte söta!
Hälsar
/Malin

Från koja till slott sa...

Ja, jag gillar dem supermycket! Känns avskalat men ändå livfullt på nåt sätt...
Kram

Hem och Lycka sa...

Tack för tapetinspirationen, fina allesammans!

Tack för rar kommentar hos mig! Korgen kommer från http://www.meandmyhome.se/affiliate.asp?id=3
kram

Fröken Fräken sa...

Jag måste säga att ni verkar verkligen få gjort en himla massa i ert hus! Tänk vad det går undan! Jag blir riktigt imponerad!

Det är roligt att se vilken skillnad det är på hur man hanterar lite snö. Ka tänka mig att det snöat och blåst lika mycket här som I sthlm, men här är liksom ingen berörd medan det i Sthlm utbryter katastrofläge.. ja, jistanes!

Anonym sa...

Pernilla; Jag förstår vad du menar. :) Brukar ju försöka tänka långsiktigt med sådana "större" saker. Men visst, hade man haft mer pengar så hade man säkert slagit till på den orange mattan. hade gärna haft den! Hihi, ja en av varje färg och varje sort vore inte fel. ;)

Förresten, det stämmer att jag bor i närheten av K-stad, har fem mil dit. :) Så jag brukar vara där & spana. :) Kram Malin

Mitt vita hem sa...

Men oj vad ni hinner måla och greja. Jag har inte varit inne på din blogg på ett tag nu och det har ju verkligen hänt grejer med huset. Måste bli några vändor till måleributiken?!
Jättefint blir det i alla fall.
Kram Heidi

Anonym sa...

helt sjukt.. så där ser våran säng ut.. haha puss okssi

Från koja till slott sa...

Oksana: Åh, har ni en sån mysig?? Blir nästan lite avis!
Kramis