tisdag 25 november 2008

Stress....

Känner att jag inte ska klaga, men är åter hemkommen efter en stressig dag. Har haft kvällskurs ikväll och har precis smällt i mig en halv pizza. Inte det nyttigaste alternativet, men var så trött när jag körde hem så jag tänkte "åt fanders med att vara nyttig, idag vill jag bara vara bekväm"! Ibland får man faktiskt tänka så. På vägen hem hämtade jag även de två vita adventsljusstakarna som jag beställt från Halens. Har dock inte hunnit packa upp dem ännu, tänkte göra det nu. Är väldigt spänd på hur de ser ut.

För övrigt känner jag en viss stress inom mig. Älskar allt som har med advent och jul att göra, men det blir lite annorlunda detta året. Dels eftersom huset inte är i det skick som det kommer att bli, köket och vardagsrummet ska inte renoveras förren efter jul. Det stör mig inte så mycket, men när man ska börja advenstpynta så vill man ha det så fint och fräscht som möjligt. Tror ni förstår vad jag menar! Jag vet att det kommer bli så, men inte till jul, det är helt enkelt orimligt. Men jag får försöka göra det bästa av situationen i alla fall! Förlåt för mitt klagande, men kände bara att jag behövde skriva av mig lite.


Har förresten varit på jakt efter en tidningskorg till alla mina inredningstidningar, och äntligen funnit en jättesöt! Tittade in hos Hem och Lycka, och det var hon som inspirerade mig!



Korgen kommer från Me and my home. Kika gärna in där, de har supersöta saker!






2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Ja visst är det fint med korgen som tidnings/bokkorg! Det blev fint hos dig också:)

Själv är jag hemma med sjukt barn, och borde verkligen passa på att adventspynta, men eftersom vi ska vara i stugan känns det inget roligt att göra det här!
Men julgardiner i köket, och lite stjärnor och stakar blir det i alla fall.
Allt annat lever jag ut i stugan:)

Susanne

Favoriterna sa...

Det är helt tillåtet att klaga lite ibland. Och jag förstår det där med att man vill ju att allt ska va snyggt o fräscht hemma. Vi som bara väntar på att få flytta in i vårt nya hus vill ju knappt pynta överhuvudtaget. Har ju köpt hem massa fina grejer från Perlan och dom ställer jag inte ens fram här.
Men försök o njut av tiden runt advent och lägg en del "måsten" åt sidan.
Ha det gott.
Kram Jessica