söndag 16 november 2008

Shopping-söndag


Idag har jag och älskling varit på en liten shoppingtur i Kristianstad. Huvudsyftet var att köpa persienner till sovrummet. Men det blev en aningens mer shoppat än endast persienner vill jag lova. Vi besökte Jysk, Rusta och Elgiganten. Vi fick med oss våra vita persienner, lite saker till badrummet, handtag till garderoberna samt lite annat smått och gott. Köpte även nya sänglampor på Rusta som vi har i sovrummer. Vet inte riktigt vad jag tycker om dem än så länge, har ett väldigt skarpt sken. Trodde det skulle vara lite mer mjukt ljus, så jag kanske har dem i arbetsrummet istället när det sen blir klart. Så länge får de bo på nattduksborden iaf.

Köpet av persienner blev en riktig flopp! Som vanligt när det är jag som står för mätandet! Jag envisades med att vi skulle ha 70 cm långa, medan sambon trodde det skulle bli för långt. Men jag envisades med att det visst var 70, jag hade ju mätt innan vi skulle till Ikea. Vi tog 70 cm, och jag var nöjd. Men, vad tror ni händer när vi kommer hem?? Jovisst,de var såklart alldelles för långa! Skulle naturligtvis vara 60 cm, så typiskt mig! Sambon blev lite sur, men jag lovade att jag skulle byta dem redan imorgon. Så går det när man absolut inte kan ge sig!
Det största köpet fört dagen avverkades på Elgiganten. Vi köpte nämligen en 19 tums platt-tv till sovrummet! Både jag och Pelle är beroende av att ha en tv i sovrummet, fråga mig inte varför! Därför fick det bli en liten svart sak (fanns inga gråa och de vita var ju svindyra, tyvärr!!) som vi ska sätta upp ikväll. Frågan är bara vad vi ska ha den på? Återkommer i den frågan.
Här kommer lite bilder på hur det ser ut i sovrummet för närvarande. Är så svårt att få bra bilder på hur det verkligen ser ut. Ännu är det inte riktigt klart! Lister samt fönster- och dörrfoder ska upp. Fönstrena och balkong dörren ska målas och så ska det piffas med inredingsdetaljer såklart! Ska även fixa en sänggavel i tyg. Men än så länge är vi supernöjda!! Blev sådär vitt och fräscht som jag eftersträvade!










6 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnyggt! Själva har vi nu äntligen fått upp alla lister i lägenheten, så nu börjar vi också kunna "piffa"lite här hemma. Kram

Anonym sa...

Jätte fint. Ser verkligen rogivande ut. Vitt är verkligen en färg som får mig att må bra.
Tack för de söta orden på min blogg förresten. Blev så glad.
Ha fortsatt bra söndag.
Kram kram

Anonym sa...

OOJOJOJ verkligen fin fint!!! Bra jobbat! Kram

Från koja till slott sa...

Tack för era snälla kommentarer! Är väldigt nöjd, trots att det inte är klart ännu! Nu har tv:n kommit på plats oxå,visar bilder senare.
Kram Pernilla

Fröken Fräken sa...

Det är väldigt skönt när allt är nytt och odekorerat också. När allt känns ljust och luftigt! Men det var då oturligt med persiennerna! Nya tag i morgon!! Själv brukar jag ha med mig lappar där jag måttat typ allt i lägenheten, ifall man hittar något oväntat fynd som man funderar om det passar.

Anonym sa...

Vad fint ni har det :) Härligt när det är så ljust och fräscht.