söndag 23 november 2008

Förföljd!

De senaste dagarna har jag verkligen känt mig förföljd av furun som finns kvar lite här och var i huset! Hua, jag är verkligen inte ett fan av detta, finns kanske de som är det, men inte jag! Idag blev jag så trött på det att jag slog slag i saken och målade över det med grundfärg. Skulle egentligen haft en vilodag idag, är fortfarande förkyld, men jag stod inte ut längre!

Lilla hallen var det som fick sig en rejäl dos av grundfärg, samt trapp räckena upp. Vi vet ju inte om vi ska ha dem eller inte, men under tiden får de vara vita. Bättre det än furu iaf!

Lite före- och efter bilder ...








Än är det inte klart, ska målas två gånger också, men nu känns det mycket bättre.

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

FÖrstår vad du menar! Enda gången jag gillar furu är när det är på riktigt gamla möbler, då kan det vara fint. Men inget klarlackat 70-tals schabrak!
Om det är kvistar som syns i träet så passar du väl på att kvistlacka dem? Man ser verkligen hur mycket ljusare det blir, klart att man inte kan hålla sig då från att måla vitt.

Anonym sa...

Här är en till som inte diggar furu. Men du har minsann inte legat på latsidan ser jag.. Otorlig skillnad redan nu! :)
Bra jobbat tjejen!!
kram

Maria sa...

Lite färg gör mycket! Vänta bara tills trappen blir vit, villken skillnad. våran såg ut likadant innan målning - det blev så mycket ljusare i hela huset!

Anonym sa...

Här snackar vi stooor skillnad:P haha. Tänk så mycket bättre det blir att ersätta furun med vitt:) Kram