söndag 2 november 2008

Timmen är sen...

Klockan är mycket och jag är dödstrött, men ändå kan jag inte låta bli att slinka in här... Är så glad att vårt internet fungerar, trodde att jag skulle vara borta i minst en vecka! Det skulle blivit svårt kan jag säga.

Jag blev jätteglad idag när jag såg att jag fått en till "utmärkelse", denna gången från snälla Malin. Första utmärkelsen kom från rara Jenny. Besök deras bloggar, de är superfina och där kan man hämta mycket inspiration!





Så nu ska jag enligt reglerna välja ut 5-7 bloggar som jag tycker är värda att få denna utmärkelse. De som får den ska göra likadant osv.
Inspiration & design: Jag fullkomligt älskar denna blogg, där Malin ger oss sina bästa inredningstips samt en massor med glimtar från deras fina hem! Här har jag hämtat, och kommer att hämta, en massa inspiration till mitt hem. Gillar speciellt "Bäddkategorin", som fått mig att tänka i lite nya banor...=)
Fröken fräken: Ger alltid bra tips och idéer på hur man, med enkla medel, kan förändra och piffa upp i hemmet. Visar ofta fina loppisfynd, som får en att undra varför man aldrig får tummen ur att besöka dessa guldgruvor själv!
Perlan: Även denna blogg ger mig en massor med inspiration! Älskar hennes stil och även hennes sätt att skriva. Och det faktum att hon driver min favvo-webbutik gör henne till en klar favorit! Tycker hon behöver lite uppmuntran, då hon till mångas stora sorg ska sluta plåta för Ekjöhus. Vi är många som kommer sakna hennes fantastiska bilder!
Jennys perspektiv: Denna tjej har jag följt ett tag, och jag kan lugnt konstatera att jag är imponerad av henne. Hon och hennes man har renoverat ett hus som blivit fantastiskt fint! Även hon har, precis som jag, en förkärlek till vitt, och jag bara älskar hennes kök! Hon bloggar alltid om roliga saker, samtidigt som hon undervisar, både dag och kväll, fixar i huset och tar hand om och gör massa roliga saker med sina två söner. Hur hinner hon allt?? Hon tar även helt underbara bilder som gör en lika förundrad varje gång!
Mitt vita hus: Här är en spännande blogg, där Mia och hennes familj håller på att bygga ett nytt hus. Vägen dit har varit spännande och nu har det äntligen kommit! Jag följer med spänning deras resa och älskar att läsa om hennes tips och tankar om inredning!
Nu lämnar jag in för idag!
Godnatt!

4 kommentarer:

Mrs Small Town sa...

Hej Pernilla, du har två utmärkelser att hämta hos mig :-)

Så roligt att ni nu flyttat in i huset och vilket jobb du har gjort i hallen! Vi har motsvarande jobb kvar i vår trapphall....

Kul att få läsa om dina favorit bloggar!

Ha en bra söndag!

/Varma hälsningar
Sara Small Town

Anonym sa...

Tack snälla Pernilla! Jag är jättetacksam och glad för dina värmande ord. Ett tag fick jag väldigt många utmärkelser/ umaningar vilket gjorde mig lite stressad och det blev lite "tjatigt" på bloggen. Känner mig därför kluven till om jag ska sätta gång med det igen. :S Samtidigt vill jag visa min tacksamhet till dem som ger mig fina utmärkelser. Sen är det så svårt att välja ut några att själv ge utmärkelse till, särskilt då det går i omlopp, till slut vet man inte vem man har gett till. :S Hoppas du förstår?! Som sagt dina fina ord gör mig jätteglad!

Kram på dig & ha en fin kväll!

/Malin Inspiration & design

MITT VITA HUS sa...

Åh man tackar man tackar:)
Kul att ni är på plats.. vi längtar enormt nu:)
Kram M

jennyk sa...

Jag blir alldeles tårögd. Så fint du har skrivit om mig och jag blir så glad!! riktigt glad, Pernilla. ja, så glad att jag är mållös.

Om du kände att det var någon som kramade dig, så var det jag.