söndag 30 november 2008

Tyg på plats!


Hoppas ni alla haft en mysig första advent! Vi har inte grejat så mycket här idag. Fick upp utomhusbelysningen i häcken framför huset, blev jättemysigt! Jag älskar verkligen alla ljus som lyser upp i mörkret nu, blir så himla fint! Idag har jag förresten äntligen satt upp mitt jultyg som jag köpte på Åhlens för några veckor sedan. Först tänkte jag ha hela tyget från tak till golv bakom sängen, men det blev inge bra när jag testade. Men så fäste jag det som en tygtavla istället och det blev mycket bättre! Hittade även ett kuddfordral som jag beställde från Ellos förra året. Var inte ens uppackat! Det passade perfekt i alla fall, så nu ligger det i sängen. =) Köpte även en ny utekruka från Ventura design. De hade utförsäljning i blomsteraffären här, så jag slog till på den högsta modellen i vitt. Tycker de är så snygga! Bild kommer när jag planterat i den.






Än är inte listerna uppsatta överallt, har skällt lite på sambon idag. =)

8 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Tyvärr har det där helfräna tyget tagit slut på Åhlens här, jag hade ju tänkt slå till på det! Finns kvar i rött-grönt, men det tyckte jag inte var lika snyggt! Har försökt också att spänna upp tyg sådär från golv till tak, men jag vet inte hur man ska få det bra, det blir fladdrigt hur som helst. Så jag håller mig också till tygtavlor! Det blev jättefint sådär!

Fru Bes Blogg sa...

oj hit hittade jag av en slump!! Jättefint med svart/vitt, så har vi det också!!

Trevlig kväll!!

Favoriterna sa...

Åh, vad snygg bäddning med alla fina kuddar o så. Och jättesnyggt tyg där över sängen.
Ha det..
Kram Jessica

In my house sa...

Hallooo, tjejen,,, vad kul med ett nytt "ansikte" "bloggerska" Jaha, så du är Blekinge bo,, får man fråga vart?? ;) Om du bor häromkring så borde jag ju känna igen dig,,, samma ålder typ juh,,, ja ä 25... (unga år) hehe!!! va det lät mysigt med erat hus?? Vid havet,,, och du är lärare, de ä duktigt jobbat!!!
- Jättekul och självklart får du länka,,, då blir jag glaaad!
- Nu är mina ögon väldans trötta,,, strax sängen, Hur hittade du till mig??? Slump? Ha de gottit och tack igen! Kram josse

Anonym sa...

Wow verklgen snyggt.
Det där tyget är så snyggt, blev otroligt bra att sätta på tavla.
Kramiz

Malin Winbladh sa...

Väldigt fint, var det svårt att få till "tavlan"?
Hälsar
/Malin

Maria sa...

Vad fint och juligt du har fått det.Snyggt med tyget ovan sängen med.

Dina god jul bokstäver...hade du köpt dem på Village?

Ett litet tips bara...var försiktig med val av fog i hallen. Ta inte vit! det finns snygga grå som är ljusa. Risken är att det vita blir solkigt och skitigt fort. Särskilt på ett hall golv. Annars tycker jag att du valt en snygg klinker platta till hallen.

Kram Maria

Från koja till slott sa...

Tack alla för er snälla kommentarer! Värmer verkligen!

Maria: Det blir ingen vit fog, klinkerläggaren sa samma sak som du, så det blir en gråaktig istället. Blir ju ändå en brytning tack vare att plattan är så mörk!
Kram Pernilla