torsdag 13 november 2008

Sovrummet

Nu är sovrummet äntligen färdigmålat! TACK världens bästa svärmor för hjälpen! Du är guld värd! Det var även hon som kom på att vi kunde måla garderobsdörrarna i furu vita, något jag inte tänkt på. Har nämligen varit så inställd på att vi ska ha nya skjutdörrar där så småningom att jag inte tänkt på att de fula furudörrarna faktiskt förstör helhetsintrycket nu när allt annat är vitt. Faktiskt förvånad över mig själv att jag kunnat bortse från denna ytterst viktiga detalj! =) Med nya handtag blir det som nya dörrar, och vi behöver inte ha så bråttom att byta ut dem. Finns ju annat här i huset som bör prioriteras just nu som vissa brukar säga!


Vill även säga tack till supersnälle svärfar som tillagat en riktigt smarrig smörgåstårta! Är verkligen imponerad, den var supergod!









Jättesvårt att få bra bilder, men får lägga upp fler
när det inte är så stökigt och allt är klart. Nu är det "bara" golvet,
lister, ny dörr samt inflyttning av möbler kvar och sedan är det äntligen klart! Vi kommer
nog inte byta dörr direkt, vi vill ju in så fort som möjligt i vårt vita sovrum! Men ny dörr ska det bli iaf. Nu är det spännande att se hur golvet blir, det får vi se till helgen när det äntligen
ska läggas ....


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi den däriga svärmodern du har hon e inte illa hon, smart tänkt med vitmålade dörrar. Ser fin fint ut :)
Själv har jag köpt en ny soffa å är nöjd med mig själv, men jag köpte en svart och inte vit. Hon som sålde den till mig måstat tycka att jag vart galen, svart soffa å två ljusa katter. Haha men vad gör man inte för att det ska se snyggt ut. Får väl se om jag kan bjuda över mig och titta på huset live när jag är hemma över julen. Kramar

Från koja till slott sa...

Anna: Klart du SKA komma! Är så välkommen! Ta med mor din vetja!
Kramar

Fröken Fräken sa...

Ja, jag tycker oftast att det kan bli väldigt bra om man behåller det gamla, men kanske fräschar upp dem. Det ser ut som om garderoberna är inbyggda? Då ska ni absolut behålla dem!! Och så härligt vitt i sovrummet, kommer nog att bli en perfekt plats att dra sig tillbaka till medan ni fixar överallt annars.
Vad glad jag blir av att höra attt du gillar min blogg och mitt pyssel!

Malin Winbladh sa...

Tänk mina svärföräldrar är också sådär fantastiska, men så kommer de också från Belkinge;-)
Ha en skön kväll
/Malin

Anonym sa...

Bra idé av svärmor! Vita dörrar blev tjusigt! Ska bli spännade att se resultatet på rummet sen. Kram och trevlig helg!