söndag 2 november 2008

Lite bilder!

Nu har jag äntligen hittat usb-kabeln till kameran så jag kan lägga in bilder. Eller, hittat och hittat, beror på hur man ser det. Jag har verkligen letat som en galning efter denna viktiga lilla sladd, men ilsket konstaterat att den inte finns någonstans. Eftersom vi städade vårt gamla hus tidigare idag, visste jag att den absolut inte kunde finnas där. Började smått misstänka att sambon slarvat bort den i flytten, eftersom han var den som flyttade soffan där jag sist såg den. Men så plötsligt dyker den upp! Sambon hittade den, och var tror ni den låg?? Rakt framför näsan på oss, den låg på dvd:n som står på en hylla under tv-bänken. Och jag som vänt upp och ner på alla våra andra saker! Sambon tyckte i alla fall att det var lite roligt ...

Vill även passa på och säga att jag är oerhört glad och tacksam för de fina utmärkelser jag fått från några av er bloggerskor, det värmer oerhört med tanke på att jag inte haft bloggen så länge! Tyvärr hinner jag inte lägga upp dem här på bloggen, då min tid just nu är ganska dyrbar. Är glad om jag hinner uppdatera lite i all kaos! Så jag hoppas ni förstår min situation just nu. Men kan som sagt inte beskriva hur glad jag blir i mitt hjärta. TACK!

Så, här kommer lite bilder på vardagsrummet som det ser ut just nu. Soffan, tv samt matbord står på de platser vi tänkt ha dem även efter renovering.









Ursäkta röran ... Snart ska iaf golv, tak, fönster och väggar bli vita, vi ska först göra vårt sovrum på ovanvåningen klart, samt trappan ner och hallen. Det kommer bli så fint! Även de fula elementskydden ska bort. Det är helt klart beboeligt som det är nu vilket känns skönt. Men för att få det som vi vill ha det ska det bli vitt och fräscht!
Vi ska även öppna upp mellan köket och vardagsrummet, men det bli nog inte förren efter jul när vi ska börja med köket. Kan ju inte ta allt på en gång! Sambon har visst lärt mig något!

5 kommentarer:

Taklyftet sa...

Grattis till flytten!
Det ska bli kul att följa förändringen.
Känner igen det där med att man inte kan göra allt på en gång.
Maken får krupp på mig när jag sätter igång och vill på börja allt samtidigt, men även jag har börjat lära mig, fast ibland är det bra svårt att hålla sig ;-)
Du får ha en bra vecka!

Anonym sa...

Halloj tjejen! Vad snyggt ni börjar få det! Vardagsrummet känns mycket större nu, när era grejer kommit in. Ett litet tips från mig: Man kan synas gratis på förstasidan på www.Byggnytt.nu med sin sida/blogg om den handlar om husbygge/renovering! Ens sida rullar konstant på förstasidan och visas för tusentals! Bra va?! Kram

Malin Winbladh sa...

Toppen, det ska ta ett tag inna det känns klart annars känns det bara översajlat. Vilken fin lampa, som en tulpan!
Hälsningar
/Malin

Fröken Fräken sa...

Det är nog bra att börja med sovrummet så att man har en fristad att dra sig tillbaka till när man renoverar resten!
Var det ett riktigt gammalt hus ni bor i? Jag såg inte så mycket, jag såg nämligen bara den underbara kakelugnen!! Försök följa den ursprungliga planlösningen, annars har ljud en tendens att vandra i gamla hus, och att de ser mer harmoniska ut i ursprungsindelningen. Men det blir nog bra det där, jag menar; vitt!!

Å tack för utmärkelsen!!

Unknown sa...

Känner igen mig, är så ivrig jag med. :) Lycka till med alla projekten! Kram Malin

/Inspiration & design