tisdag 4 november 2008

Jul-längtan

Vet att det just nu är många som väntar på att julen ska komma intågande, är ju trots allt endast fyra veckor till advent! Jag har liksom inte det förhållandet till julen detta år. Jul för mig just nu innebär en viss tidsgräns med tanke på vår renovering. Lite smått stressande faktiskt! Enligt mina tankar skulle vi vara klara med sovrum uppe, hall uppe och nere samt målning av vardagsrummet på nerevåningen, men det kan faktiskt bli en aning tight! Allt tar liksom längre tid än jag trodde, vi har ju trots allt båda heltidsjobb samt annat som kommer emellan om man säger så. Jag har bestämt mig för att julen får bli som den blir detta året, men min största önskan är naturligtvis att den får bli vit, tror ni förstår vad jag menar!


Det här får mig att längta ...







Tomten: Du vet vad jag önskar mig i år ...









Bilder från Bo bedre

2 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Jag har alltid tänkt mig att jag ska göra en vacker takkrans till jul men det har liksom aldrig kommit till... kanske blir det av i år;-)
Ha en bra dag
/Malin

Fröken Fräken sa...

Det kan nog vara bra att ta det liiite lugnt ändå, så att ni inte är helt slut när det väl blir jul. Ni ska ju hinna njuta av att vara husägare också!! Men jag förstår, jag skulle inte heller kunna hålla mig från att börja överallt samtidigt!

Man får ju lov att säga att du bär åren väl du nyblivna mormor! ;-D