torsdag 6 november 2008

Oeffektiv

Usch, ikväll känns det som jag inte fått något gjort! Hade planerat att måla hallen där nere ytterligare en gång, men det blidde inte så! Fick besök av svärisarna som hjälpte oss med lite andra viktiga saker, vilket uppskattades enormt! Pappa har dock varit duktig och målat taket vitt i sovrummet ytterligare en gång, så nu är det klart. Tack snälla pappa! Nu är det väv som ska på, förhoppningsvis till helgen, och sedan målning två gånger. Hade tänkt hinna en runda till mitt favvoställe IKEA i helgen, men det ser inte ut som det blir så tyvärr. Är bjudna på fest på lördag, så vet inte om vi hinner med ett besök i Älmhult. Men det finns så mycket på min "måste ha-lista" just nu!


Hade faktiskt tänkt köpa vitt golvIKEA till sovrummet. Just nu känns det som om vi tar det "snabbaste" alternativet där, vill in så fort som möjligt! Hade först tänkt ta fram det gamla brädgolvet, men inser att det blir mycket jobb. Tycker IKEA:s vita golv ser helt ok ut, och i sovrummet trampar man ju inte runt lika mycket som exempelvis i vardagsrummet.


Finns kanske någon som har köpt golv från IKEA, som har lite erfarenheter av hur de är? Vi har funderat på laminatgolvet Tundra i vitt. Kostar endast 164,91:-/2.39 kvm, helt ok pris i alla fall!

4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Hej, ingen erfarenhet av Tundra men jag tror det är helt OK i sovrummet. Funkar det inte så har du råd att byta ut det om ett par år;-)
Ha en skön kväll!
/Malin

Anonym sa...

Hej!

Fina bilder du visar på din blogg! Jag har haft Tundra i vårt sovrum, men bytte det efter ett år. Grejen med laminat är att det är väldigt kallt för fossingarna. Jag hade nog lagt till några kronor och lagt ett riktigt, tjockare trägolv. Det blir billigare i längden!

Trevlig helg!

PS. Läste även din historia om katt-förlossningen och skrattade gott. Vilken story!!! Du får gärna berätta hur det gått sedan.

//Charlotta.

Anonym sa...

Svar: Självklart får du göra reklam:) Det tackar vi inte nej till...hehe!

Jag ahr lagt det vita tundragolvet i min butik och det är helt ok tilld et priset. Du kan se bilder i min blogg. Kram och trevlig helg!

Från koja till slott sa...

Tack för era svar! Tror vi testar med det där uppe faktiskt. Min sambos bror har det, fast i mörk nyans, och det är jättefint. Får väl se om jag fryser fossingarna av mig! =) Återstår att se...