onsdag 19 november 2008

En mycket trevlig kväll!


Tack för alla hjälpsamma kommentarer till föregående inlägg angående våra innerdörrar! Vi får helt enkelt se hur vi gör! Vi kommer att byta dörr här nere, men där uppe behåller vi de gamla och målar, samt byter handtag. Får se om det blir något fönster där.... Behöver ju inte vara exakt likadant uppe om nere!

Denna kvällen har jag tagit en paus från renoveringen och istället spenderat kvällen hos en av mina kära vänner, Martina. Även hon och hennes sambo har köpt ett gammalt hus som de renoverat. Kan bara säga att jag älskar hennes stil och inredning, hon är otroligt duktig på att få det snyggt och samtidigt mysigt! Man blir verkligen inspirerad av att komma hem till henne, och jag har fått med mig mycket tips och idéer till vårt projekt. Vi som träffades har gått lärarutbildningen tillsammans, och vi har alltid mycket att prata om! Blev mycket prat om hus och inredning såklart, men även en massa bebis-prat eftersom söta Emma väntar sitt första barn om fyra veckor. Så spännande och mysigt!


Jag tog även lite bilder på Martinas hem, med hennes tillåtelse såklart! Men när vi kom till ovanvåningen pajade kameran, totalt hängde sig! Fick bara med sovrummet, vilket var synd, eftersom de har det å himla mysigt däruppe....


























Oj, det blev visst många bilder! Hoppas ni orkar titta!

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå, vad fint hon har det! Det är den stilen som jag skull vilja ha sen, när vi skaffar hus! Favoriter är den mysiga soffhörnan, trappan där ovansidan av trappstegen är mörka och resten målade i vitt samt den lilla "gömman" för ved! :) Hon råkar inte ha en blogg där man kan se resten av huset? :)

Tack för en bra blogg, och ha en fortsatt trevlig dag! :)