söndag 9 november 2008

Hallrenovering

Nu är jag hemkommen från mormor och morfar. Det bjöds på god middag samt efterrätt och tårta. Känner mig några kilo tyngre nu!

Igår var det rent kaos här i huset. Pelle och hans mamma satte upp väv uppe i sovrummet, jag och pappa fixade i hallen här nere. Jag målade och han rev ut den stora, hiskliga hallmöbeln i furu som var inbyggd. Väldigt ful må jag säga, får rysningar bara jag tänker på den! Mitt i allt detta kommer mamma, som börjar städa och dona i köket. Hon tyckte det var alldeles för stökigt, så hon gick och städade efter oss samtidigt som vi skräpade ner mer och mer! Ha ha, min mamma är verkligen för söt ibland ... Inte nog med att det var fullt hus inne, rätt var det är kommer en stor tankbil som ska tömma och skära ner oljetanken i källaren. Har ju satt in luft/vatten värme istället. De håller låda i över två timmar, man hörde knappt vad man sa till varandra här inne! Katten blev helt upptrissad och ett tag trodde jag hon skulle börja möblera runt med bebisarna, men jag avstyrde de planerna, som tur var!

Sedan var det dags för fest på kvällen. En snabbdusch och lite smink, sen var jag redo. Gud vad kul vi hade! Känns som man är ute alldeles för sällan.

Tänkte visa lite bilder på hallen här nere. Men jag var så dum att jag inte tog några före-bilder, glömde totalt bort det. Bakom den fula garderoben och hyllorna fanns det en tapet som faktiskt var ganska häftig! Lite lik ett tyg som finns att köpa på Village om jag inte har helt fel ... Men tapeten var inte hel, utan lite skarvad på vissa ställen, så den är inget alternativ. Ska vara vitt i hallen med gråa klinkers så småningom.


Pappa river ...











1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att hjälpas åt, blir kul att se hur det ser ut när det är färdigt =)
Kram Rebecka