måndag 17 november 2008

Nej, det är f*n inte sant!


Idag har det inte blivit mycket gjort här hemma. En lång jobbedag och sedan nästan direkt till dansträning. Hemma vid åtta och sedan lite mat på det! Nu är man ganska mör, men ska inte klaga. Sambon skyllde på att det var fotbollsgalan på TV ikväll, han ville ta det lugnt och jag kan förstå honom. Han har varit så duktig och lagt golv i och fixat i sovrummet i helgen, så han kan få unna sig en vilodag tycker jag. Men imorgon kör vi igång igen, då blir det grundning av taket här nere i hallen.

Angående köpet av persienner till sovrummet, så nämnde jag att vi köpte fel storlek igår. Nämligen 70 cm istället för 60 cm. Idag på lunchen körde jag en snabbis till Kristianstad för att byta dem. Klev glatt in i butiken, tog tre st 60 cm (dubbelkollade typ 30 ggr att det var rätt mått), betalade och körde lika glatt tillbaka till jobbet. Fixat och klart tänkte jag. När vi sedan ska sätta upp dem tittar sambon skeptiskt på dem, varav jag utbrister att det faktiskt är rätt mått! Sambon sätter upp den ena, och ska testa och rulla ner den. Vad tror ni händer?? Jo, den slutar på HALVA fönstret!! Tro inte jag har gått och köpt FÖR KORTA denna gången! Igår var de för långa på bredden, idag för korta på längden! Helt otroligt, det är inte sant! Nu kör jag banne mig inte tillbaka en gång till, detta är ju pinsamt värre! Behöver jag tillägga att sambon inte var speciellt glad....

3 kommentarer:

jennyk sa...

Vad skönt att höra att det inte bara händer mig ;)
blink blink!

KRAM

Anonym sa...

Hahaha! Skönt att höra att det inte bara är jag som gör sådana grejer!

Brunkullan sa...

Haha..ja skönt att höra! Sånt händer annars bara mig!

Och nu ser jag att sådana kommentarer har du fått förr;)

Nåja..Det blir nog bra tillslut i alla fall:)

Susanne