torsdag 20 november 2008

Tapet i vardagsrummet

Efter att ha letat runt, velat fram och tillbaka och inte kunnat bestämma mig, har jag nu bestämt mig för tapet till fondväggen i vardagsrummet! Vi ska visserligen inte börja renoveringen av vardagsrummet fören efter jul, men det gäller ju att vara ute i god tid ändå! =) Först var jag helt inne på Duros tapet Paviljong, men jag tror vi kommer ha den i något annat rum istället. Möjligtvis sovrummet eller något annat av rummen där uppe. Tapeten jag fastnat för finns hos Bolagret och finns i olika kulörer. Vi kommer nästan helt hundra ta den vita, men tycker även att den i silver blir finare och finare för varje gång jag tittar på den. Men tror det kommer bli svårare att byta accentfärg i inredningen så att det ska passa med så mycket silver... Vet att det är fler om har haft samma problem!






Visst är den vita finast! Eller??

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar den vita bäst.
Kram www.projektbjorkbacken.blogg.se

Brunkullan sa...

Hihi..hänvisar till svaret jag gav till Carlsson;)
Och båda är såå snygga..så det spelar nog ingen roll. Men..som jag sa..jag som är lite feg av mig hade nog valt den vita!
Som du säger så är det lätt att ändra accentfärg då!

Kan du inte fråga om de har någon liten spillbit av den silvriga? Så kan du kanske rama in den och göra en tavla!?

Susanne

Anonym sa...

Jag håller nog med dig om att den vita är finast, vet ju att du vill kunna ha någon annan färg till också:)

Det var verkligen kul att träffas igår! Blir ju inte så ofta men desto mer har vi att prata om:)
Måste komma inom snart och se ert hus "live".

Kram Emma

Fröken Fräken sa...

Ja, jag gillar den vita mest! Tror att det blir mindre oroligt då och att man inte tröttnar på mönstret.

Orkidéer skrämmer mig ännu mer än murgrönor! Är övertygad om att de skulle dö innan jag ens hann komma med dem hem.. fast lite sugen på köp är jag allt.. eller julrosor!!

Malin sa...

Vita är helt klart finast!!!! man tröttnar nog inte lika snabbt!!

Favoriterna sa...

Åhh, vilken snygg tapet. Tror nog jag tycker den vita är snyggast. Men den andra kan nog oxå bli riktigt snygg.
Lycka till.
Kram Jessica

Malin Winbladh sa...

jag förstår att valet är svårt men om jag får ge ett råd skulle jag ta den jag gillar bäst även om den inte passar in. För matchat blir lätt lite opersonligt.
Ha en fin dag
/Malin

Anonym sa...

Pernilla; Tack snälla!! Klart du ska testa tyg bakom sängen! Vet du, det var det jag tänkte göra i från början men så var det tyget som jag ville ha (Marimekkos Kaivo) också i svart & vitt & då tyckte jag det var lite onödigt så därför tog jag tygtavlan i stället. Så därför är det så "slätt" och rakt. :) Det är tavlan vi hade i vardagsrummet tidigare.

Du kan ju antingen häfta upp tyg på en canvas eller hemmabyggd ram i önskad storlek. Eller så kan du ta en rundstav och hänga upp tyget på. Vill man att det ska gå ner bakom sängen så kan man ju ha rundstav nertill (elelr paneltyngder du vet) så hänger det mer slätt. Vi har ju vår säng ett par mm från tavlan. Jag tror absolut att det kan bli snyggt med tyg bakom sängen hos er. Prova vettja! Skulle du bli missnöjd så kan du alltid använda tyget till något annat ju. :) Lycka till om du ger dig på det! :) Man kan ju köra samma sak fast med tapet också förstås. :) På spånskiva eller mdf. :)


Kram

Ps, den vita är finast! Tror man tröttnar lättare på den andra. Vitt håller alltid, likaså det mönstret. :)

(Malin Insp/design)

Anna sa...

Vitt är ju himla snyggt, fast den här var jäkligt läcker i silver som fondvägg hmmmmm :-) Trevlig vilodag på dig, kram Anna