lördag 3 januari 2009

Alfons och Iris

Älskar verkligen våra små kissemissar Alfons och Iris, de är så otroligt söta! Älskar så klart även mamma Agnes, inte att förglömma! Nackdelen med att ha kattungar är dock att de ska klättra precis överallt och bita på allting som kommer i deras väg! Min usb-kabel har fått sig några omgångar, eftersom den brukar ligga vid soffbordet. Får nog ta och hitta en annan plats åt den. Vi vet inte hur vi ska göra, om vi behåller båda två eller lämna bort en av dem. Nackdelen är ju att vi har fäst oss så mycket vid dem, känns som våra familjemedlemmar nu. På måndag blir de 9 veckor gamla, så de är snart redo för att lämnas bort i så fall! Tre katter är ju ganska mycket, men å andra sidan kan de ju vara ute mycket också sen ... Så svårt att bara bestämma sig!

Alfons myser hos mamma



Iris räcker ut tungan åt fotografen!



Iris kan många konster!
Agnes vaktar bollen medan Alfie och Iris käkar ...
Privata bilder

2 kommentarer:

In my house sa...

Hej hopp....
såå söta,,, vi har alltid haft katter när jag va liten,,, bodde på gård då,,, med typ alla djur som finns =) =)
- Jag har IBS- som man kan ha i olika grader,,, min är väldigt dålig... Jag hoppades eller hoppades låter juh hemskt, men vi trodde ett tag att jag hade de som du skrev,,, för då hade de funnits lite mer vägar att gå, eller följa med mediciner m,m. IBS ska man lära sig leva med,,, och det är skitjobbigt när man inte vet från dag till dag,,, just med jobb och bara kunna åka å handla.... Jag ska snart börja med GI,, har läst att många blivit bättre med IBS,,, fast jag har gått ner jättemycket i vikt sista halvåret och har jättelätt för det,,, som många kan tycka ä posetivt,,, MEN de ä de inte... jag är för smal nu,, mina kläder passar inte... många männiksor har så lätt för att säga åååå, va smal du ä - men ingen skulle säga till någon åååå va fet du ä =) =) jaja,,, nog om de! det ja menade är att förhoppningsvis så går jag inte ner av GI.... (grr, fast ja ä så glad för potatis i alla olika former)

- Jag skyller på Andreas,,, när du får kuddarna,,, det är han som har slagit in paketet =) typ en hel rulle tejp och vakum förpackade dom, så du får puffa dom sen... Mest för att dom väger ju och mäter paketet,,, annars hade de blivit en stor låda och då alltså dyrare.... Det kostade 150kr och skicka,,, jag skickade med kvittot på kuddarna i paketet,,, och jag hoppas att det står vad skick priset gick till på någon "följesedel" så att du kan se att de gick till 150kr..... Jag skickar kontonummer och så någon dag!!!! Jag HOPPAS HOPPAS att du gillar dom,,, och tyvärr så kanske dom behöver strykas pga vakumet!!!!

- Näää, nu ska jag ner och kika till Andreas, som lagar köttgryta *mums*

(ps: trappan blev jättefin,, våran är klädd i tråkigt plast matta, ska fixa de "nångång" sen så gillade jag eran dörr med små fönster... ville inte ni byta den??? Jag tycker att den va skitmysig,,, jag hade bara målat den) =)

Kram josse (oj vad långt)

Anonym sa...

ÅÅÅHHH! Så underbart söta! Man blir ju alldeles kär! Vilket jobbigt val ni står inför, det avundas jag er inte för. Kramar