lördag 17 januari 2009

Saker och ting börjar falla på plats ...


Nu är hallen snart klar, renoveringsmässigt! Kan säga att vi hittills är väldigt nöjda. Skjutgarderoberna kommer på måndag, hoppas, hoppas de blir bra! Ytterdörr får vi nog vänta lite med, men en ny ska det bli, vit med runt fönster. Men än så länge får ni hålla tillgodo med lite bilder på hur det ser ut nu. Ska även sätta upp stålpinnar längs trappan upp, på den sida där det inte finns räcken ... Hoppas ni förstår vad jag menar!









Det som är kvar nu på listan är att sätta i ett runt dekorfönster på toa-dörren, måla de små fönstrena, sätta dit garderoberna och stål-pinnar längs trappan, ny ytterdörr och naturligtvis inredning!! Ahhh, längtar tills allt är på plats så man man kan börja inreda som man vill ha det!!!


Så här såg det ut från början, uppifrån sett!

Privata bilder


17 kommentarer:

Christina sa...

Vad fint det blir, en himla skillnad. Ha en bra helg! //Christina

Från koja till slott sa...

Tack så mycket Christina, blir jätteglad för din kommentar!

KRAM Pernilla

jennys hus sa...

Åh så fint ni gjort det!!
Kram/jenny

Nilla sa...

Men så fint det blir! Jättekul att se hur ni gör och hur det hela utvecklas. Visst är vit färg världen bästa uppfinning.

Malin Winbladh sa...

Fint som snus, kul när det börjar falla på plats!
Kram
/Malin

Anonym sa...

Jättefint. Från bastukänsla till vitt nytt och fräscht.
Kram kram

Anonym sa...

Blir kanon fint! / http://blomsterknoppar.blogspot.com

Fröken Fräken sa...

FIn förvandling! Det ser ju härligt öppet och luftigt ut att inte ha några "pinnar" där på ena sidan trappen, men jag antar att man behöver något skydd där ur säkerhetssynpunkt!
Ja, det var ju väldigt lite ni har kvar att göra.. ;-) Själv väntar jag på förstärkning i sågningsbranschen och går här och städar fram tills dess!

Det är ju sådär, hittar man en korg så hittar man snabbt ett par tre till.. korgar och brickor är ju också sådant som man verkligen kan fynda på loppisar och liknande. Oftast så kostar de knappt något alls.

Anonym sa...

Hej vännen!

Skönt att energin kom tillbax o att du orkade lägga ut tjusiga bilder på hallen! Hoppas du inte börjar bli sjuk bara?! Vilken förvandling iaf i hallen! Tänk vad lite färg kan göra! Vi får inte vårt hus förrän i mars men i mitt huvud planeras det för fullt. Vi har ocskå tänkt ha några silvriga stolpar/pinnar som trappräcke som skydd, men var köper man det? Var ska ni köpa det? Läste att ni också ska sätta in toafönster till dörren. Var ska ni köpa det? Har hittat på ekohallen, men har hört att det ska finnas andra också men kan inte hitta någon stans. Var ska eller har ni köpt?

Vi hörs! Kram kram och hälsa Pelle!

Fru Bes Blogg sa...

vad kul att du är med och tävlar hos mig!!

Shit va snyggt ni har det! nu ska jag kolla igenom din blogg ordentligt :-)

/Fina

In my house sa...

Hej hej....Mmmm va jag gillar din mjukis dräkt,,, jag är en sån som slänger av mig jeansen direkt när jag kommer hem,,, å på med mjukisarna... =) så gottit juh!!!

- Skönt när saker börjar bli klara å man ser resultat,, ni får det jättefint!!!!!
Många kramar j

Anonym sa...

Ska ni inte byta ut den skabbiga, billiga IKEA-lampan? Drar ju ner hela känslan av rummet. Känns väldigt trailer-trash.

Åsa sa...

Tusen tack för dina fina o värmande ord i min blogg ang min mammas borgång.
Vilker vacker hem ni har...gav mig lite ideer till mitt blivande nya hem.
Kram & God fortsättning på 2009 // Änglarum

Från koja till slott sa...

Lina: Hej! Tack för dina snälla ord!! Nej, jag ska nog inte bli sjuk hoppas jag iaf! =) Är mycket piggare idag. Vi ska titta på Mjällby trä och bygg efter sådana pelare till trappan. Får se om de kan fixa det. Vi har inte köpt fönster till dörrarna ännu, men jag har också sett på Eko, vi ska höra i Mjällby om de har och titta på hur de ser ut!

Förstår att ni har mycket att tänka på. Jag planerade i mitt huvud från Augusti tills i November när vi flyttade in! Men det jobbiga (och roliga) kommer när man är på plats, det kan jag lova!!

Ha det så bra!
KRAM Pernilla

Till Anonym: NEJ, jag ska ha den lampna. Inga planer på att byta ut den inte!

AnnBritt sa...

Hej hjärtat! Jag är så imponerad.
Kommer in en dag så får du visa runt
Kramisar AnnBritt

AnnahoJ sa...

Såå himla fint med en vit trappa.. o hela hallen är superfin..
Ramla in här ifrån Fru Bes Blogg...
// Johanna

Malin sa...

Wow, vad snyggt!!
Älskar vita ljusa hallar! Underbart!

Kram