onsdag 28 januari 2009

Golv till köket


När jag var på Colorama häromdagen och lämnade mina tapetprover såg jag golvet med stort G. Blev helt förälskad i det! Det har väldigt ovanlig struktur, är ett laminatgolv och finns i två olika nyanser. Det är så originellt att jag är tveksam på att vi vågar välja det. Men när det låg där i affären kunde jag inte slita mina ögon från det ... Måste ta mig en riktig funderare över hur det kommer passa till vårt vita kök. Kommer ha vitt/vitlaserat golv i vardagsrummet. Tror det kan bli bra att bryta av med ett mörkt golv i köket.




Finns en ljusare och mörkare variant. Det är den mörka som jag har fastnat för! Egentligen så olikt mig, men jag tycker det är skitcoolt! Tycker dock det såg en aning snyggare ut i verkligheten än på bilden ...
Bilder från Alloc.se

6 kommentarer:

Favoriterna sa...

Hej på dig. Golvet ser riktigt läckert ut.
Vill bara säga att jag har gett dig en utmärkelse. Kolla in mitt senaste inlägg.
Kram Jessica

Malin Winbladh sa...

Varje gång jag valt något jag blivit riktigt förälskad i har det hållt i sig (inkluderar även min sambo;-)
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Riktigt coolt golv :-)
men kan nog bli lite för blarrigt i längden... tröttnar kanske efter ett tag.
Men det finns ett som är SÅÅÅ snyggt hos Mjällby Trä och Bygg, rakt över extra :-)
Typ samma som det du sett, fast med lite bredare "brädor" men ljusa och mörka ihop....fattar du ??
Åk och kolla !!!
SÅÅÅ nice !!!

*Titti*

Från koja till slott sa...

Titti: Tack för tipset!! Jag är rädd att man kommer att tröttna, men jag gillar det verkligen! Får väl se, måste "reka" runt lite! Så du känner till Mjällby trä och bygg och Extra! Då kanske vi rent av känner varandra??? =)

KRAM Pernilla

Anonym sa...

Hej. Vi har det mörka golvet i vårat sorum. Vi är jättenöjda med det. Alla som kommer hem till oss tycler att det är skit fräckt. Det skulle nog bli coolt att ha i ett kök.

Trevlig helg

//Maria

Anonym sa...

Vi gick i samma klass 0:an-6:an, sen gick di i B på gymnasiet och jag A :-)
Mina föräldrar bor oxå i Hörvik, nere vid Thomsöhallen, hi hi.
*Titti*