onsdag 14 januari 2009

Tapetrivning! Tips tack!!


Halloj! Nu skulle jag på att börja riva tapeterna här nere i vardagsrummet, men tji fick jag! Var ju skitsvårt att få dem att släppa! Inte alls lika lätt som uppe i sovrummet! Dessutom sitter det minst en tapet TILL bakom den synliga, men jag får bara väck småslamsor hela tiden! Är det någon som har ett bra tips på hur man lätt får bort tjabbiga tapeter??? Tips mottages tacksamt kan jag verkligen tillägga! Håller på att bli tokig här!! Dessutom får jag göra det själv, sambon tränar ikväll... Rätt kväll att träna på kan jag bara tillägga!! =(
Åh, snälla är det någon som jag hjälpa mig!??

7 kommentarer:

Vimsingen sa...

Blöta, blöta, blöta. Blir våt tapet men går lättare att få ner. Sen beror det nog på vilken typ av tapet det är.
/Vimsingen

Malin Winbladh sa...

Blta eller ta bort så mycket som möjligt och spackla, spackla. I vårt hus fick vi riva ner de gamla isoleringskivorna ända in till råsponten för att få ett bra underlag...
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Vilket jobb du har!!!
Det finns ett medel i färgaffären, som man stryker på tapeten,varefter denna lossnar och man kan skrapa ner tapeten.Med för att slippa allt detta finns det renoveringsgips att sätta över hela härligheten och därefter spackla och tapetsera.Lycka till Kram Marita

Maria sa...

Ja så är det, du måste få de gamla tapeterna fuktiga/ blöta för att lättare få bort dem.

Kom ihåg att det är de "tråkiga" jobben som i längden är de viktigaste. = Ett bra underarbete betyder ett snygg resultat.

Det är bara att kämpa på gumman. Riv, riv, riv.

Kram Maria

Mitt vita hem sa...

Vi brukar också blöta, blöta, blöta men det verkar ju bra det här medlet man kan köpa i färgaffären, det har jag aldrig testat. Lycka till!!
Vilket jobb ni lägger ner, verkar ha hur mycket energi som helst ju. Verkligen kul att följa din blogg.
Kram Heidi

Anonym sa...

Halloj! Vi hyrde en apparat som ångade upp tapeterna. Finns i färgaffärer att hyra. Helt suverän pryl! Gick hur smidigt som helst att få bort tapeterna efter att vi kört med den.

Från koja till slott sa...

Tack för era tips!! Märker att vi har mycket att lära! =)

KRAM Pernilla