onsdag 7 januari 2009

Där sket det sig ...

Usch, idag är jag inte på bra humör alls! Vi har kollat golven här under i vardagsrummet, jag var ju begis på att det skulle ligga ett fint trägolv där under. Och visst fasen låg det ett trägolv, men bara sådär 1 dm ner under befintligt golv, spånskivor, isolering och skit!! Både pappa och sambon konstaterade att det hade blivit alldeles för mycket jobb eftersom det låg så långt ner. Blir säkert svinkallt att gå på det dessutom ... Blev ju så klart väldigt besviken, jag som hade drömt om detta golv! =( Så nu får vi helt enkelt tänka om istället. Kommer nog köpa ett plank-golv istället och måla det vitt eventuellt vitlasera det. Kommer också bli väldigt snyggt, meeen jag ville ju haft det gamla, genuina golvet!! Inget att göra åt, förtsår ju vilket jobb det innebär så jag argumenterar inte den här gången, faktiskt ...

4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Dessutom är det ju inget vidare trevligt med svinkalla golv. Det blir säkert snyggt med ett nytt vitlaserat!
Kram
/Malin

Anonym sa...

Vad synd med golvet:( Jag hoppades på detsamma här hemma, men det sket sig:( Man kan ju faktiskt hitta nya golv som är väldigt charmiga. Vitlutat furubrädgolv är ju fin fint. Svar: Ja visst är alla dessa lister irriterande.grrrr, men efter lite vin så jäklar...hehe. Kram

Favoriterna sa...

Attans vad tråkigt. Förstår att det känns tråkigt, när man liksom redan sett framför sig hur det ska se ut. Men som sagt. Det låter jättesnyggt med vitlaserat oxå, så det blir nog bra ska du se.
Kram kram.

Fröken Fräken sa...

Men så irriterande med golvet! I mina föräldrars hus fanns det också ettt gammalt trägolv under lager med annat, men tyvärr i så dåligt skick att det inte gick att använda. Mamma blev grymt besviken, och pappa blev ganska glad över att han slapp renovera det...
Men det kan nog bli väldigt bra med ett nytt golv också. :-)

Ja, jag har nog skrivit något inlägg om var mina idéer kommer ifrån - men från bilder, saker jag sett eller läst och ibland bara ploppar de upp i huvudet utan anledning alls! ;-) Kul att du gillade tavlan!