söndag 18 januari 2009

Litet bakslag!

Hejsan! Tack för alla fina kommentarer ang. vår hall, blir jätteglad!! Känns som en stor förändring när man tittar på hur det såg ut innan, vi har ju vant oss nu! Känns liksom mer skillnad när man ser på bilderna.


Idag har det varit fullt ös. Eller ös och ös kanske man inte ska kalla det för, jag har nämligen gått loss på tapeterna! Tog inte liiite lång tid att få ner EN ynka vägg!!! Haha, höll på att bli tokig där ett tag! Men med en spray-flaska vatten i högsta hugg som mitt vapen lyckades jag bemästra de sega tapeterna! Visst, hela vardagsrummet är inte klart ännu, ska riva imorgon med, men vi är på gång iaf! Hoppas att vi kan börja sätta upp väv någon gång i slutet av veckan. Får väl se hur det går med den tidsplaneringen, vet ju hur det brukar bli!




Vi skulle också sätta upp de nya dörrhandtagen idag uppe på de gamla dörrarna. Står och river tapeter i godan ro när jag hör sambon ropa; Det går inte med dessa handtagen!!! Jag hoppar ner från pallen och flyger upp för trappan. Vaddå går inte???? Jo, då visade det sig att .....ja, jag kan som sagt inte förklara detta riktigt, men de nya handtagen passade inte i den gamla låsanordningen ... Blev så jäkla ledsen!! Jag som vill ha de gamla dörrarna med nya handtag... Sambon ska försöka lösa det på något sätt, annars vet jag inte vad vi gör .... Så fortsättning följer inom detta ...




Annars har jag tränat idag hemma hos mamma och pappa, och nu har jag och älskling tittat på Handbolls-VM och ätit en god sallad med räkor, ägg och gräslöksmuffins som jag gjort. Är mätta och belåtna!


Imorgon är det två saker som gör mig så oerhört glad som händer; garderoberna kommer och min lillasyster kommer äntligen hem efter två långa månader i Asien!!! Åh, ska krama henne tills hon blir blå!! =)


Privata bilder




4 kommentarer:

In my house sa...

Hej hej.... Ååååå gud så gott de lät med räksallad,,, har aldrig hört talas om muffinsen??? lät spännande!!! Oooh, så gott! kan det vara ett glas vin jag skymtar,,, =) ;)
- Din syster lär ju vara brun som en negerboll *muttrar* inte avis alls =)

Kraaaam j (de löser sig nog med handtagen)

Anonym sa...

Låter gott med gräslöksmuffins *mums*
Kan man få receptet ? :-)

Malin Winbladh sa...

Låter gott, hur gör du muffinsen?
Kram
/Malin

Malin sa...

Kan du inte lägga upp receptet? Låter ju kanongott!!!

KRam