tisdag 27 januari 2009

Världens längsta inlägg!

Blev tidigare utmanad av Berit, sambons brors sambo! =) Tänkte ta mig tid att besvara dessa frågor nu, trots att det varit smått kaosartat här idag. Vävningen av alla väggar är äntligen avklarad, pappa, sambon och svärmor har fixat det! Då kanske ni undrar vart jag höll hus?? Jo, jag var på kattjakt! Jepp, ni läste rätt, kattjakt på hög avancerad nivå! Hade nämligen stora katten Agens ute idag på prov i lina på tomten, för att hon skulle känna in omgivningen innan hon släpptes lös. När jag kom ut och skulle ta in henne såg jag till min stora fasa att linan var sönder och ingen Agens syntes till. Jag tänkte att hon inte kunde kommit så långt, men där hade jag fel! Jag började leta runt i grannskapet, kollade alla trädgårdar, buskar och buskage, jag gick till och med ner till stranden och letade! Var så orolig eftersom hon hade halva linan kvar fäst i halsbandet, min största fasa var att hon fastnat någonstans. Engagerade säkert sex-sju personer som jag mötte under tiden.
Efter två timmar jag jag upp, ingen Agnes så långt ögat kunde nå. Tänkte att det här blir en lång natt! På min väg tillbaka, stelfrusen och tårarna rinnande ner för kinderna (är extremt känslig) ringer sambon och säger att jag kan sluta leta! Då hade Agnes kommit lunkande lugnt och stilla på uppfarten, utan vare sig halsband eller koppel! Sprungit rakt in i huset som om ingenting hänt! Dumma kisse!! Men kunde inte bli arg utan kramade och pussade henne ist! =) Hon är ju som mitt lilla barn, löjligt va?? Det slutade som sagt bra denna gång! Nu vet vi att hon iaf känner till grannskapet så nästa gång släpps hon ut utan koppel, bara med ett hederligt (gammalt) halsband!
Här kommer utmaningen, hoppas ni orkar läsa allt!!
10 Första
Första bästa kompis - Clara, min granne!
Första bil - Körde mammas och pappas gråa Mazda (deras "andra-bil") när jag fick körkort, min första egna bil var vår Volvo v 40 som vi fortfarande har.
Första kärlek - Patrik Persson, gick på lekis tillsammans. Han var verkligen minst i klassen.
Första husdjur - Tror det var kaninen Kalle. Katten Elvira kom nåt år senare har jag för mig ....
Första semester - Tydligen en resa till Dalarna mitt i (!) sommaren! Visserligen var jag bara två-tre år typ, har fått det berättat för mig. Annars var det någon av alla husvagnssemestrar som vi färde runt på som små!
Första jobb - När det gäller sommarjobb så var det på kvällspatrullen inom Hemtjänsten. Annars var det på Mjällby skola som högstadielärare i Svenska/So. Jobbade där i en termin innan jag fick mitt nuvarande jobb!
Första köpta skiva - Misstänker att det var någon av Absolute Dance skivorna, var helt såld på dem vill jag lova!! =)
Första piercing - Har endast hål i öronen. Tre i varje öra. Misstänker att jag inte kan räkan mina x antal misslyckade försök att ta hål i näsan själv! Kan tillägga att det var under högstadietiden ...
Första konsert - Lena Ph på Öland när jag var typ tio bast. Fick men för livet. Vågade inte gå på knattedisco efter det eftersom jag var så rädd för den höga musiken! Har dock kommit över det idag! =)
Senaste alkoholdrycken - Vitt vin
Senaste bilfärd - Hem från jobbet idag
Senaste filmen du såg - Någon film som gick sent på Canal plus i lördes, "Jindabyne" tror jag den hette. Skum handling iaf!!
Senast ringda telefonsamtal - Till min syrra, hon hade glömt sina nya byxor hos oss nu ikväll!Senaste bubbelbadet - Hos Oksana i somras!
Senast spelade CD-skiva - Haha, hörövningen som jag hade i undervisningen med mina elever i fredags!
Senaste gången du grät - Ja, för ca tre timmar sedan!
Senaste måltiden - Pannkakor!
6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar - Nej.
Blivit arresterad - Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet - Nja, kan ha hänt! Pelle kände jag ju lite innan så det kan jag nog inte säga om honom!
Fastnat med blicken i någons urringning -Ja, haha!
Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nope
Busringt till någon - Ja, det gjorde vi ju jämt när vi var små!
7 saker du har på dig
1. Svarta mjukisbyxor
2. Vitt linne
3. Gul hood-jacka
4. Svarta strumpor
5. Svarta trosor ..=)
6. Beige BH, jätte sexig måste jag få meddela! =) NOT!
7. Glasögon
6 saker du har gjort idag
1. Vaknat
2. Kört till jobbet
3. Haft undervisning
4. Skrattat (och gråtit)
5. Ätit
6.Letat efter Agnes
5 favoritsaker utan rangordning
1. Pelle, min familj och katterna
2. Min bil =)
3. Vår soffa, love it!
4. Min fina golvkandelaber!
5. Vår sköna säng
4 personer du kan berätta allt för
Pelle
Syrran
Carro
Mamma
3 val
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad
2 saker att göra innan du dör
1. Gifta mig! =)
2. Renovera klart huset! Haha!
1 sak du ångrar
Hmmm, kommer inte på något just nu!
4 personer du vill ska göra samma blogginlägg:
Mitt vita hus
Fröken Fräken
In my house
Perlan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att kisen kom hem!!! Inte alls löjligt att du oroade dig som för ett barn, man tycker ju så mycket om de små liven (även när man har "riktiga" barn:)

Anonym sa...

Skönt att Agnes kom hem av sig själv!

Kul att läsa alla svaren =)

Kramar

Anonym sa...

Skönt att hon hittade hem! Tur att allt gick bra!!

Kramar Jenny

Fam.Forsbecks Hus blogg sa...

Hej! Jag har lämnat en liten utmärkelse till dig. se mitt senaste inlägg. Mvh Anna