lördag 24 januari 2009

Målning och tapeter!



Idag har det målats på rejält här hemma! I alla fall av mig!! =) Blir bäst om jag sköter målningen har jag insett, kontrollfreak som jag är!! Dock är det mest "småsaker" som målats, sådant som kanske inte syns så mycket för gemene man. Lister, fönsterkarmar, insidan av garderoben i hallen samt gavelsidan på garderoben. Känns skönt att ha allt detta gjort!

Har även varit och kikat på tapeter idag. Tänkte att jag var tvungen att reka utbudet ännu en gång och åkte till en annan tapetaffär här i Sölvesborg. Gud vad mycket fina tapeter de hade, blev ju helt lyrisk!! Lånade hem tre pärmar från Cole & Son, har fastnat för några i deras kollektion. Tror jag vill ha en mer färgstark tapet än just "Woods" där, kommer ju bli mest vitt i hela huset så det kommer bli coolt att bryta av tror jag! Var även och köpte väv idag till vardagsrummet så imorgon påbörjas det arbetet, spännande!!





Jag bara älskar denna fina tapet! Synd bara att färgen inte överensstämmer med verkligheten, så svårt att få det rätt på bild! Gillade ju "Woods", men denna ger mer liv i hallen som för övrigt är vit och åter vit. Har ju en förkärlek till lila, så denna föll mig i smaken direkt! Även sambon gillar den faktiskt. Är så liten yta så jag kan nog våga mig på lite färg tror jag! =)









Lite andra häftiga tapeter från Cole & Son ...













Denna gillar jag också, i svart! Skulle vara fin i vardagsrummet bakom TV:n, har dock tänkt ha Mimous tapet där... Men denna är också väldigt snygg! Eller ??





Privata bilder från Cole & Son tapeter





6 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Det finns så mycket fina tapeter,svårt att välja. Kram sari

Anonym sa...

Ja det finns aldeles för mycket utbud att välja mellan.
Tror detblir jätt snyggt att bryta av med lite färg.
Kram ram

Fröken Fräken sa...

Angenäma problem, att ha så mycket fina tapeter att välja mellan. Jag tycker ofta att det är så svårt att se hur det kommer bli över en hel vägg när man bara har en rulle att utgå från..

Mitt oilvträd är inköpt i somras på Ikea och fastän det är rätt stort kostade bara 139 kr. Har sett liknande på blomaffärer och då har prislappen legat på runt 350 kr. så Ett klipp, särskilt med att det har överlevt!

Mrs Small Town sa...

Jag håller med om att Cole & Son har helt underbara tapeter. Woods är verkligen fin! Ska bli spännande och se resultatet.

Anonym sa...

Hej igen vännen!

Åhh den va ju bara hur fin som helst! Kommer säkert passa asbra där i hallen, satsa på den säger jag...! Har du hört nåt från C på senaste?

Trevlig söndags kväll, själv sitter jag på jobbet... allt för att undvika mr M =)
Kramar

Från koja till slott sa...

Emma: På jobbet???!!! Är du galen!? På en söndagskväll!! Då måste du verkligen vilja undvika en viss person!! =)

Jag gillar den tapeten jättemycket, fast den är mycket finare i verkligheten! Blir glad varje gång jag tittar på den! hihi ..
Nej, jag har bara läst på resedagboken annars har jag inte hört något alls! Tyvärr...
Ha nu en bra vecka!!

KRAM