fredag 9 januari 2009

En liten bit på vägen!


Skönt!!! Så kan jag beskriva känslan som just nu infunnit sig hos mig! Vi har äntligen påbörjat renoveringen av vardagsrummet!! Igår kvist-lackade sambon och pappa halva taket här nere och ikväll har det grundats! Stor skillnad mot innan måste jag säga, blir mycket ljusare på en gång! Dock är färgen så sörens stark att både jag och sambon sitter här med svidande ögon och är lite höga på alla ångor. Riktigt rolig syn! =)


Medan pappa och Pelle grundmålade ena halvan, kvist-lackade jag den andra halvan av rummet. Det går nämligen en balk som delar av mitt i vardagsrummet. Jag kan bara konstatera att kvistning är världens tråkigaste, alla tider!!! Så drygt att gå med näsan upp i taket och försöka komma ihåg vilken knagg man har täckt och vilken som inte är täckt. Så jädrans ont i nacken har jag, och det känns som att jag kommer att drömma om små bruna knaggar som flyger omkring! =) Är iaf så glad att arbetet här äntligen påbörjats!



Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig kväll!



Före grundning ...










Nu börjar det likna något!








Privata bilder




4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Visst är det jobbigt men väl värt mödan...
Trevlig helg
/Malin

Ann-kristin S sa...

Det blev verkligen mycket bättre ,vi har också ett sånt projekt i hallen . Jag är så less på ¨"bastu " väggarna där

Anonym sa...

Vilken stor skillnad! Supersnyggt! Ska bli så kul att se när vi kommer hem nästa gång!

DRÖMHUSET sa...

Oj vilken skillnad, det lyfte hela taket!
Trevlig helg!
Kram Sofie