fredag 9 januari 2009

Irriterande!

Hej på er! Helg igen, endast tre arbetsdagar denna vecka, inte illa det! Man har ju inte förtagit sig precis! Men det kan ju faktiskt vara skönt att börja med en mjukstart, speciellt i mitt yrke. Det gäller att vara på topp när eleverna börjar nästa vecka!
Nu är vår stora hall här nere snart klar, fattas bara skjutgarderober och en ny toadörr. Dörren kommer troligtvis att inhandlas imorgon, men vet ju ej om de har dörren hemma i de mått som vi ska ha. Återstår att se, men hoppas verkligen det! Efter det ska det inhandlas ett dekorfönster som ska sättas fast på dörren. Är så trött på att det endast är toadörren som lyser upp med sitt fula furu-tryne! =)
En sak som dock är väldigt irriterande är att det kommer säkert ta minst två veckor till innan vi får skjutgarderoberna. Beställde dem nån gång innan jul och igår fick vi bekräftelsen på att ordern var skickad! Så från den 7/1-09 räknas den vara beställd nu alltså, inte den 22/12 som det egentligen var! Helt sjukt anser jag! Vet visserligen att det varit helger och så, men de måste väl för fasen jobba i mellandagarna på sådana företag!? Ja ja, får väl hålla mig till tåls men blir ändå jäkligt irriterad! Grrrr....

3 kommentarer:

jennys hus sa...

Visst blir man lite irriterad när det ska ta så lång tid....man vill ju ha det på en gång, helst igår;-)
Kram/jenny

Brunkullan sa...

Trist med golvet och dörrarna! Men jag tror ni får till det ändå.
Fast jag vet ju hur det är när man haft tankarna på nått helt annat!

Kram Susanne

Malin sa...

aaahh, jag förstår din frustration.
Jag är likadan, Otålig! =) Man vill att det ska gå snabbt och smidigt så man kan pyssla ihop allt till ett färdigt resultat..
Väntan är inte nåt jag är särskilt bra på alls. Fy vad trist att de inte meddelar tidigare om hur det fungerar..
Ja ja,det kommer säkert bli toppen när det väl blir klart!

Ha en trevlig helg