lördag 10 januari 2009

Snart färdigt!

Hej svej! Idag har det varit målning för hela slanten här hemma. Pappa och Pelle har målat klart ena halvan av rummet och även grundmålat den andra halvan. Blev så ljust och fint nu i hela vardagsrummet! Tänk då hur ljust det kommer bli med vita väggar och ljust golv, me like! =) Jag har roat mig med att grundmåla karmarna runt fönstren, ett lätt jobb om man jämför med vad de andra gjorde! Tyvärr blev det ingen dörr idag, får ta det på måndag istället.

Jag slängde även ut julen idag, så skönt att bli av med allt! Men, upptäckte då mitt stora problem! Har ju inte lampor så det räcker till alla fönster! Vet att jag skulle köpa lampor innan jul när vi flyttade in, men tänkte då att vi ska ju ändå upp med julstjärnorna snart så jag väntade. Nu måste jag verkligen köpa nya lampor, har fått ta små provisoriska lampor istället så länge. Tänkte faktiskt ta mig en tur till Bromölla Möbelaffär och se om jag kan hitta nått fint imorgon!








Privata bilder

11 kommentarer:

Cattis sa...

Va fint det har blivit...väldigt fräscht!!

Jag tog mig också en tur till Bromölla möbelaffär häromdagen o hittade ett barbord o stolar till köket... Blev så snyggt!!

Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Visst gör den vita färgen under!
Det blir kanon fint.
Ha en trevlig lördag/Irene

Malin sa...

åååh, vad snyggt det blir. Vill Se meer=)

Kram

Jane sa...

Håll i hatten. Skänken kommer från ELLOS ynka en 500-lapp har jag betalat och gissa om jag är nöjd!

Ville så gärna ha ett till men tyvärr har de slutat tillverkas.
Synd tycker jag för det är annars väldigt svårt att få tag i små smala skänkar.

In my house sa...

HA HA HA HA HA vi stor skrattade när vi läste din kommentar!!!! hihi.... Jaaa jag vet,,, där gick nog åt en tejp rulle.... Skyller på Andreas,,, de va han som slog in dom... Vi skulle ju få paketet så litet som möjligt, för posten mäter juh,, och då blir det billigare ju mindre kartong de ä.... Ha ha ha,,, hoppas inte att dom va allt för skrynkliga å dana,,, eller nåt!!!! Men visst ä dom fina,,, dina kanske tyvärr ä ihop tryckta ;( men dom puffar la till sig!!! återkommer med lite info.....

- Hihi, jag ler fortfarande!!!!
Jag har en tatuering på ryggen,,,, blev så besviken när jag gjorde den, för det kändes knappt,,, å så sitter stora karlar å gråter!!! Näää, inte ja på bilden,,, tyvärr!!!! hihi.... Jag vill ha hela överarmen,,, låter tattigt,,, men liksom på ett snyggt sätt får du tänka.....

jag hör av mig oxå ang golvet,,, dina frågor!!!! är bara inne en snabbis nu =) ha de gottit kraaaaam j

Brunkullan sa...

Det blir jättefint! Vi målade ju storstugans väggar och tak, i stugan nu innan jul, och det blev så himla mycket större!

Jag kan tänka mig att det känns som om ni också fått högre i tak nu!?

Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Ahh men du behöver inte ha lampor i varenda fönster väl? Jag tycker det ser snyggt ut som det gör :)

/ Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint det blir :) Vad roligt att få fixa och dona. Det kan ju vara så att man blir lite otålig ibland och vill se slutresultatet med en gång, men det kommer ju så småningom. Jättefint! Och vad roligt att få shoppa nya lampor. Det finns ju så otroligt många snygga lampor idag. Lycka till!

Kram Josefin

Vårt hem på landet sa...

Hej!
Ramlade in på din blogg av en olyckshändelse men oj så trevlig!
Hit kommer jag gärna igen!

Jag ser att ni har samma tak som vi... Visst är det underbart att behöva hålla på å kvistlacka hela tiden??

Kramar, Emma

Fröken Fräken sa...

Vilket härligt lyft det blev i vardagsrummet med vitt tak. Alltså trä kan ju vara fint på sina ställen, men inte i taket (ja, möjligen i hus som har typ 4 meter i tak...)

Här blev det på något vis mörkt efter jul, så jag letar också rätt lampor. Det KAN ju hända att det finns lite lampor sedan tidigare, men inga som passar ;-)

Ja, inte är det roligt med ont i magen. Den blir ju så lätt påverkad av om man känner sig stressad eller oroar sig, och det känns som att man inte kan göra något. För min del misstänker jag denna gång att det var de kryddstarka tacosen som låg bakom det hela.. nu känns det mycket bättre!!

Anonym sa...

Riktigt snyggt blir det!! Vitt är så vackert. Vad flitiga ni är! Kram