tisdag 6 januari 2009

Besök i Skåne

Igår kväll var vi hos min faster och hennes man i deras underbara hus nere i Skåne. Hon har verkligen bra smak, älskar deras hus! De har renoverat en gammal gård kan man kalla det för, och det har blivit helt underbart fint! Supertrevligt att träffa dem eftersom vi inte träffas så ofta. Hon bjöd på helt underbar mat och god efterrätt. Tog lite bilder på deras superfina vardagsrum. Det som fångade mitt öga direkt när jag kom in var den underbara Kartell-lampan! Väcker så stort ha-begär i mig! Ska verkligen försöka spara ihop till en sådan. Dock förstår inte sambon min förtjusning alls, menar att det är ju en vanlig "plast-lampa", inget speciellt med den liksom!





Privata bilder

5 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Ser väldigt läckert ut!
hälsar
/Malin

Anonym sa...

Vilken bra smak din faster har! Otroligt stilfullt men även hemtrevligt.

Visst är den underbar Bourgie-lampan! Känns rätt kul att spara till sånt som man länge har suktat efter.

Kram Maja

AnnBritt sa...

Hej Pernilla!
Kan du ta reda på var din faster köpt dom röda fotöljerna.
Mycket smakfullt!
Kramisar AnnBritt

Från koja till slott sa...

AnnBritt: Jag ska försöka ta reda på det!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Trevligt att ni gillar hur vi inrett vårt hus.Fåtöljerna har vi köpt hos Percy Design i Krstd
(Arne Jacobsen).Kul att följa hur ni skapar ert nya hem.Det ser verkligen fint ut, duktiga målare du har!!!!
/ Faster Marita