lördag 31 januari 2009

En trevlig kväll!

Vi hade väldigt trevligt igår med syrran och hennes kille! Alltid kul att träffas och umgås. Jag bjöd på pastasallad och kycklingklubbor med taziki till. Enkelt och gott, perfekt på en fredagskväll efter en lång arbetsvecka! Fick en jättefin aloe-vera växt av dem i en fin kruka, blev jätteglad!

Idag har jag varit och handlat mer färg till alla våra projekt här hemma. Bland annat har jag köpt vit färg som kommer göra murstocken mer "knottrig" och "stenig" ut. Vill att den ska framträda mer i rummet, får väl se hur det blir! Ambitionen var att jag skulle måla fönsterbrädorna här i vardagsrummet idag, för jag vill se om jag vill behålla dem eller om jag ska köpa nya. Vill inte ropa hej innan jag har testat att måla dem för att se hur det blir. Dock mår jag inget vidare så det blir nog till att gå och lägga sig för min del tyvärr. Har så ont i huvudet att jag knappt orkar sitta här och skriva ens. Känner mig matt och slö, så jag misstänker att det kan vara någon sjukdom på G , tyvärr. Inte så konstigt eftersom väldigt många varit sjuka på jobbet, både lärare och elever. Typiskt att känna sig dålig när det är helg! =(












Privata bilder

4 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Det ser gott ut, själva orkade vi bara pizza och Let's dance

Anonym sa...

Pernilla; Trist med sånna kommentarer ju. Förstår inte riktigt varför man besöker bloggar som har mycket vitt om det inte är ens "grej". Jag liksom du tycker om det luftiga som blir med vitt. Och det är perfekt att kunna ha vilken färg som helst till.
Visst ska man strunta i vad andra tycker, det är ni som ska trivas. :) Jag skulle heller aldrig kunna klanka ner på någon som har något som inte jag själv skulle välja hemma. Man ska vara ödmjuk in för hur andra väljer att ha det. Hoppas du har en mysig kväll! Kram Malin I&D

In my house sa...

Hej hej min lilla sjukling!!! ser här ovan,,, håller den "anonyma" personen fortfarande på å skriver *muttrar* framgång å lycka föder avundsjuka,,, så är det bara!!!!

- Den där vita färgen du pratar om, med knotter i!!! typ sand! sån använde vi till vår öppna spis... Den blev jättebra!!! Men en "tung" färg att måla med!!!!

Hoppas att du piggnar till, ibland kan man känna sig hängig, men så vaknar man som en pigg mört!!! hoppas på de! fast som du säger, alla är ju sjuka nu *peppar peppar så ha vi vatt friska, annars brukar jag suga till mig basilusker....

- Här snöar de,,, jäkligt otippat...

Kram josse

Anonym sa...

Det enkla kan vara nog så gott och kyckling är ju alltid rätt.

Såg i ett tidigare inlägg ang dörrhandtagen. Jag har sprayat mina....har använt Biltemas färger som vanligt.
Fast du kanske redan är färdig?
Hoppas du kan länka ifall du vill se.

http://marityrenia.blogg.se/2008/may/kan-man-spraylacka-falgar-kan-man-val-sprayla.html#comment

Hoppas du mår bättre idag....annars krya på dej.

Ha en bra söndag!