fredag 16 januari 2009

Äntligen!!!!

Nu är det äntligen helg!!! Sköööönt!!! Haha, vaknade upp i morse och var helt övertygad om att det var lördag så jag gosade ner mig sådär skönt ni vet och föll i djup sömn igen! Blev så paff (läs förbannad) när klockan ringde vid sex och insåg att det visst var fredag!! Aja, upp kom jag och jag har haft en helt underbar dag ur undervisningssynpunkt. Har gått igenom Perfekt particip med mina elever, och de blev så glada när de fattade galoppen!! Det är en sån glädje för lärare (särskilt när man har elever som inte kan svenska språket) att se när eleverna "knäcker koden" och faktiskt tar till sig det man försöker förmedla. För er som kanske behöver fräscha upp minnet är perfekt particip en form där man ändrar ord som "kalla upp" till "uppkallad", "stänga in" till "instängd" osv. Inte det lättaste när man ska förklara VARFÖR och NÄR man ska använda vilken form. Men jag är en riktig grammatik-nörd, så jag älskar sådana lektioner. Som väl är gör mina elever det också!

Nu blir det Postkodmiljonären och Let´s dance på TV. En riktig "pensionärskväll" som min älskade syrra skulle kalla det! =) Älskar verkligen Let´s dance, mycket eftersom jag håller på med dans själv. Detta året hejar jag lite extra på Magdalena Graf men tycker även att Laila Bagge var bra förra gången! Spännande att se vem som åker ut!











Ikväll myser jag runt i min sköna Betty Boop-dress! Lovet it!

Ni skymtar även våra nya toa-dörr och den fina golvkandelabern!

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Malin Winbladh sa...

Den ser härlig ut. Nu ska vi också ha fredagsmys efter att ha flängt omkring på diverse aktiviteter hela seneftermiddagen.
Hälsar
/Malin