onsdag 21 januari 2009

Spray-måla dörrhandtag??


Hejsan!! Idag arbetade jag över en timme, hade så mycket att förbereda inför morgondagen så jag kände att jag var tvungen att stanna kvar. Sambon håller fortfarande på med garderoberna i hallen. Idag blir det förhoppningsvis klart!! Vi blev inte klara igår eftersom sidostycket var tvunget att sågas till och vi hade inte en sådan såg hemma. Nu har han hämtat hem en från jobbet, skivan är sågad och nu ska den sättas dit! Dörrarna är dock uppe, och det blev kanonfint kan jag säga! Är så himla nöjd, blir verkligen jättebra! Och fortfarande är det stor plats i hallen! Nu smider jag en massa inredningsplaner kan jag lova! Har massor med idéer hur jag vill ha det!


Berättade ju tidigare om våra dörrhandtag där uppe. Vi kunde inte sätta in nya handtag eftersom de inte passade i den gamla låsanordningen. Jag blev väldigt ledsen, dels eftersom jag ville ha nya, fräscha handtag och dels för att de gamla har jag råkat (!) måla på, dessutom är de i mässing. Sambon kollade upp vad en ny låsanordning kunde kosta, och jag kan ju säga att vi hade lika gärna kunnat köpa nya dörrar!!! Grrrr, blev inte glad! MEN, sambon kom på den briljanta idén (om det nu går), att spraymåla dörrhandtagen svarta!! Ja, det hade nog blivit rättså snyggt faktiskt! Men frågan är om det går överhuvudtaget??? Någon som vet???

Så här ser de ut nu, ingen vacker syn precis ...


5 kommentarer:

jennys hus sa...

Vad ni är flitiga:-) Tråkigt med dörrarna men att måla dom var ju ingen dum idè(om det nu går). Har för mig att jag sett det på någons annans blogg men kommer inte ihåg vilken.

svar: tack snälla:-) angående tapeten så satte jag fast den med häfstift. Eftersom den är i lite tjockare kvalite så gick det jättebra:-)
Kram/jenny

In my house sa...

Hej hej.... Jag gillar ju sprayfärg,,, tycker att det funkar på de mesta,,, och målar det mesta... Jag har den filosofin i huvudet att allt går att måla... Så jag tror starkt på att måla handtagen,,, Hmmm!!! kanske jag mä skulle prova. Vi har exakt typ likadana,, grrr tråkiga - å hemska!! Det finns säkert nån färg till just de underlaget!!! prova på ett av dom =) Jag tror på de iallafall...

Kram josse

SOFIE sa...

En kompis till mig sparymålde sina svarta.. kommer ihåg om det funkade bra eller inte.. ska fråga henne =) Massa kramar!

SOFIE sa...

kommer inte ihåg ska det ju stå ;)

Lovisa sa...

Hej! Hitta hit via google när jag sökte på "spraya dörrhandtag" :)

Min undran är om du hittade någon lösning för att färga om handtagen? Funderar nämligen på samma sak :)