torsdag 1 januari 2009

Ont i armen ...

Så var ännu ett år över och ett nytt har börjat! Känns spännande, finns så mycket jag vill förverkliga detta året! Vi har en hel del jobb framför oss med huset, känns både mäktigt och väldigt kul! Den bild jag har framför mig hoppas jag att jag får uppleva i verkligheten, fast det kanske inte blir gjort på ett år visserligen. =) Vi får väl se! Det viktigaste är ändå att vi har varandra, att min familj får må bra och att alla är friska! Allt annat är ju egentligen en bonus.
Idag har jag målat trappan igen. Fasen vad svårt det är att få den vita färgen att täcka helt, tycker att jag aldrig blir nöjd! Dock är hela trappan bara målad en gång med grundfärg och vit färg, får väl minst målas en gång till. Jag har så ont i min högra arm och axel efter allt målande, känns sådär. Har haft samma smärta i armen för ca. 2 år sedan i samband med en sträckning. Nu när vi renoverat och målat en massa har smärtan gjort sig påmind igen, fast mer intensiv. Idag riktigt strålar det ut i handen. Jag är lite av en hypokondriker, det vet alla som känner mig! Tror alltid det värsta om saker och ting, framförallt när det gäller min egen hälsa. Har inbillat mig att värken i armen är något farligt, som en tumör eller cancer. Usch, vill inte tänka så men kan inte hjälpa det tyvärr. Behöver nog kolla upp det för att känna mig lugn. Eller inte...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen! Smärtan du har i armen kommer trolgtvis ifrån nacken. Du har antagligen klämt en nerv och därför strålar det ut i armen. Jättevanligt. Ta dig iväg till Fantenberg(?) så fixar han det.

Anonym sa...

Nilla =) du är för go.... hoppas att året har börjat bra../Kram Carro

In my house sa...

Hej hej..... ojdå,,, jag känner igen mig,,, jag tror ofta oxå det värsta,,, (när det gäller mig) ofta jag känner knölar på halsen,, har ju min mage, när min yrsel kom pga magen, då trodde jag de va huvudet,, jaa, hmmm! jag är inte rädd för att dö,,, men är rädd för att bli sjuk... självklart att familjen oxå ska bli!!!! Grrrr... fast de ä ju jobbigt,, sen så kan man ju bli riktigt sjuk av att gå och tro en massa.... Som min kassa kassa mage som jag ha haft i 9år,,, hmm! tror fortfarande att de ä nåt som dom inte ha hittat!!!! men men,,, babbel babbel - men nu är du inte ensam.... fniss...

- Andreas är postar dina kuddar nu,,, sorry att de dröjde,,, =(
- Det är jättelätt att kakla,, eller jag är sån som tänker att man klarar allt, när det gäller sånt! och det gör man,,, man lär sig ju på vägen om allt möjligt!!!
- Det blir vitt golv,,, blir nog finast med en helhet mellan rummen... Så nu blir det till att dammsuga ännu oftare =)

Ha de gottit,,, ta Tigerbalsam om du har på armen,, det brukar jag ta på Eas nacke,,, och det kan hjälpa rätt så bra!!!!

Kraaam j