fredag 23 januari 2009

Sköna fredag lider mot sitt slut

Älskar verkligen fredagar! Ikväll har vi myst framför TV:n och Let´s dance samt ätit god mat och godis. Nu ligger man sådär lagom mätt och faktiskt väldigt trött. Blir nog snart till att nana kudden, imorgon väntar ju en ny dag med renovering och fix! Vi har i alla fall bestämt att inte sätta gips på väggarna, utan slipa över dem med ett grovt sandpapper och spackla till ojämnheterna. Svärmor var här innan ikväll och bedömde att underlaget faktiskt är riktigt bra. Hon tyckte även, precis som jag, att det var onödigt att gipsa när vi nästan rivit alla tapeter! Så imorgon ska vi köpa väv, och kanske det eventuellt börjar vävas i ena delen av rummet.

Igår var jag även och hämtade hem lite tapetprover till sidostycket av garderoben, där jag tänkt sätta en tapet. Dock fastnade jag inte för någon så där direkt, utan har hela tiden velat ha "Woods" tapeten från Cole & Son någonstans. Så jag tror det blir den faktiskt.... Men enligt svärmor kan jag målartvätta ytan och rolla den med samma vita färg som på väggen, så den blir lika vit. Så det tänker jag göra först, sedan får jag se hur jag väljer att göra!




Här är en tapet som jag lånade hem. Ganska häftig faktiskt, gillade den. Bilden är hämtad ur tapet-katalogen.



Här är "Woods" i två olika ljus. Sambon agerar hjälpreda! =) Tycker den är så fin! Lutar riiiiiktigt mycket åt den!

Privata bilder
Önskar er alla en underbar helg!

8 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej

Har nyligen hittat din blogg så detta blir premiär inlägg =)
Woods är superfin , svärföräldrarna ska ha denna i vardagsrummet, själv fastnade jag för den med " rosorna " såååå läcker , vad heter den ?

Jätte jätte tacksam för svar
natti natt / maja

Anonym sa...

Jag woods är super snygg. Men lite för dyr för vår ekonomi just nu...Turkietresan i augusti närmar sig med stormsteg.
Häftigt att du kollar på den med rosorna. Det är den vi har bestämt oss för i hallen. Hoppas det kommer bli bra. Kram kram

Malin Winbladh sa...

Jag är också väldigt förtjust i den men har ingen riktigt bra plats och i sommarhuset har vi tänkt oss panel.
Hoppas du får en riktigt skön lördag, här regnar det småspik...
Kram
/Malin

Fröken Fräken sa...

Vad gäller trappen så röstar jag för de rostfria pinnarna! Glas är nog fint, men jag tror att du kommer att få torka rent från handavtryck och damm HELA tiden.

Om du med väv menar sådan där återställarväv, så är den superbra! Täcker jättebra alla ojämnheter, vi använde den när broderns lägenhet renoverades och den täckte den hemska bubbliga 80-talstapeten.

Åh, tack för den genomsnälla kommentaren hos mig! Det är så härligt att få sådan otrolig respons på det man gör, kunna utbyta tips och idéer - det här med att börja blogga är nog en av de bästa saker jag gjort! Så glad att du tycker att min blogg kan inspirera dig!

Anonym sa...

Har enkompis som har den tapeten hemma som fondvägg(den blommiga) och är sjukt snyggt : )

DRÖMHUSET sa...

Woods är så fin, älskar den tapeten!!!
Trevlig Helg!
Kram Sofie

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med er!
Kul att se att renoveringen går framåt, hallen blev ju skitfin...

Ros-tapeten har jag valt som fondvägg i köket i min nya lägenhet =)

Mamma är här nu så vi håller på och flyttar lite... Skönt att det äntligen är februari snart =)

Ha en fortsatt bra helg, hoppas vi ses snart!

Kram kram //Emma

Från koja till slott sa...

Maja: Hej! Vad kul att du hittat hit! Ros-tapeten kommer från Eco-tapeter. Troligtvis blir det inte den vi väljer!
Kram Pernilla

Emma: Halloj! Vad häftigt att ni också valt den! Den är jättefin! Men idag har jag varit på Jims färg och hittat en massa snygga tapeter, så det lutar faktiskt åt en annan nu! Dock en aning dyrare, men jättefin! Håll utkik här ikv. så ska jag lägga upp bild på den. Hoppas du och mams får en trevlig kväll! Hoppas också vi kan ses snart vännen!
KRAM Pernilla