onsdag 21 januari 2009

Garderoberna i hallen


Nu är de äntligen uppe! Äntligen börjar hallen kännas komplett! Dock har det uppstått ett ytte pytte litet problem som kan verka helt obetydligt för de flesta normala personer, men inte för Pernilla inte! Täckskivan som kom upp idag var inte helt så vit som skjutdörrarna är. Naturligtvis är det ingen annan än lilla jag som ser detta, men jag envisas med det och detta lilla, lilla obetydliga problem (som sambon absolut inte förstår, men det trodde jag inte heller ) stör mig något fruktansvärt! Hmm.... Har tänkt att jag kanske kan måla den vit, men nej, då kanske det ändå inte blir samma vita färg som på dörrarna. Men så kom jag på att jag kunde sätta en fin tapet på, så blir det som en fondvägg!! Så jag börjar genast kika omkring på tapetsidor och ser då att de flesta tapeter är 53 cm i bredd och denna skiva är 64 cm på bredden! Ah, irriterande ju!! Finns det inga tapeter med 64 cm i bredd eller är det jag som är lite trög??? Någon som vet?? Hmm, känner mig frågvis idag, men jag känner att jag inte kan få detta ur huvudet nu!! Hur tycker ni jag ska göra??






På denna första bilden ser man faktiskt skillnaden ....








Avsaknad av lister och allt skräp runtomkring får ni stå ut med så länge!

2 kommentarer:

Joh sa...

Det finns bredare tapeter, dessa är såklart dyrare som allt "special" är. Men jag skulle åka till en målar/tapet butik om jag vore dej och be om hjälp. Renoverar själv ett hus som vi ännu inte flyttat in så jag vet hur det är att störa sig på "små" saker. Men det brukar gå att lösa=) Lycka till!

Fröken Fräken sa...

Det går inte att hitta en tapet som passar att tapetsera på andra ledden, alltså liggande? För om du är som mig, så kommer du att fortsätta störa dig på nyansskillnadnen även om ingen annan ser den.. jag vet hur det är!!

Skylten får man tag i genom att ha en vit penna från Granit, en griffeltavla och sedan skriva texten på den! ;-)