söndag 11 januari 2009

En sån dag ...

Hejsan! Hoppas att ni alla haft en trevlig helg! Idag har pappa och sambon målat klart taket här nere, blev bra. Nu ska vi börja riva tapeterna denna vecka och få upp väven så vi kan börja måla nästa helg. Det känns så bra att allt kommit igång här nere, men samtidigt är det så mycket som jag går och retar upp mig på idag. Dels ska dörrarna målas däruppe och handtag bytas. Har sagt det miljoner gånger men hela tiden dyker andra saker upp. Stör mig på den gulnade vita färgen på dem, MÅSTE ta tag i det nu!! Stör mig även på att listerna i sovrummet ej kommit upp i taket, ÄNNU!!! Herregud har ju varit klart hur länge som helst! Där får jag skylla på sambon ...
Garderoberna har inte heller kommit vilket gör att hallen ser helt ofärdig ut. Även toa-dörren måste vi köpa, det ska jag banne mej göra imorgon!! Eftersom inte garderoberna är på plats känner jag inte heller för att börja inreda hallen. Jag vill ha allt sånt klart innan jag börjar med det. Sån är jag. Punkt. Sen är det köket. Ja, vad ska man säga.... Är så TRÖTT på vårt furukök!!!! Måste bara få avreagera mig lite!! Allt känns så gammalt och slitet, jag VET att det ändå förhållandevis inte är SÅ gammalt, men jag bara LÄNGTAR efter ett nytt, VITT kök!!! Så fort vi är klara i vardagsrummet ska vi börja med köket. Åhhh, låt tiden gå fort!!!!
Sen blir det skitigt här precis HELA tiden!!! Alla projekt som avlöser varandra skitar ner nåt enormt, hjälper inte att städa, nästa dag är det likadant igen!!! Ahhh, grrr.......
Förlåt för mitt superduper negativa inlägg, men ibland har man såna dagar när allt bara känns jobbigt!!! Nu ska jag göra köttfärspiroger och sen ta en lång och välbehövlig dusch.
Förresten, TACK för era fina kommentarer i mitt förra inlägg. DET gör i alla fall mig GLAD!!

2 kommentarer:

jennys hus sa...

Ni verkar ha det ni gör:-) Men det är väll lte så när man har hus, alltid något man vill/måste göra.

Det ser då ut att bli himlans bra iallafall:-)
Kram/jenny

Malin Winbladh sa...

Ibland får man försöka tänka på allt man gjort annars blir man lätt missnöjd och stressad...
Hälsar
/Malin