onsdag 14 januari 2009

Idag tog jag äntligen tag i det!!


Tack för era tips angående våra tapeter! Är inte så lätt när man aldrig gjort något sådant innan! Kanske lät som en dum fråga, men jag är helt grön inom sådana här områden och ville ha lite snabba och bra tips! Jag gav som sagt upp ganska lätt, tänkte att sambon får hjälpa mig imorgon, så nu fördröjs arbetet ytterligare en dag här. Men det struntar jag faktiskt i för tillfället, orkar inte stressa!

Istället tog jag tag i något som jag tänkt på läääänge, nämligen dörrarna där uppe! Målartvättade dem och målade dem en gång. Behövs nog målas en gång till tror jag ... Så nu är alla dörrar utom toalett-dörren vita, den orkade jag inte med idag. Är så trött i kroppen och tung i huvudet, så den får jag ta imorgon om jag hinner. Det blev en stor skillnad mot innan vill jag lova! Älskar verkligen att se hur förändringarna växer fram, det är verkligen en charm när man renoverar i gamla hus! Så där föll en tung sten från mitt hjärta, äntligen tog jag tag i det. Nu fattas det bara nya dörrhandtag, så är dörrarna (nästan) som nya! Är för övrigt så glad att vi valde att ha kvar de gamla dörrarna istället för att byta till nya, tack till er som lyckades övertala mig!

Igår fick jag även upp de nya Mairo-gardinerna i hallen där uppe som världens bästa svärmor sytt till mig! Har fortfarande inte bestämt vad för lampa jag ska ha i fönstret så jag har en gammal där så länge!










Såhär såg de ut före målning ...
Privata bilder


5 kommentarer:

In my house sa...

Hej hej!!! Mairo gardinen blev super snygg där,,, de tyget är så himla fint!!!
- Duktig du ha vatt å målat och donat,,, Man behöver inte stressa,,, utan man hinner allt som man vill ändå.....
Dörrarna blev super.... =) =)

Kraaaam josse

Brunkullan sa...

Så fint det blev med gardinen! Gillar det mönstret:)

Och duktiga du som målat dörrar! Något jag måste i stugan också...4 stycken massiva furudörrar som ska bli vita. Samt 2 st garderobsdörrar som ska bli ljusgrå! En dag....

Susanne

Mitt vita hem sa...

Vilken skillnad det blev med dörren. Gardinen blev jättefin, det är ju så snyggt med vitt och svart.
Kram Heidi

MITT VITA HUS sa...

Ja gardinen vart verkligen piff fin:) Kram M

Malin Winbladh sa...

snyggt, men min svärmor är bäst;-) Nu kommer ju även hon från Blekinge så det kanske är en bra region för svärmödrar...
Kram
/Malin